Rozhovor s Irenou Ulucay ze SŠ Informatiky, poštovnictví a finančnictví v Brně
6.1.2017
Do Akademie programování jsme zapojili 33 dětí
Čím Vás Akademie programování oslovila?
Učím na středná škole Informatiky, poštovnictví a finančnictví v Brně předmět programování a tudíž se zajímám o možnosti a příležitosti, jak zapojit své žáky do zajímavých projektů a soutěží, ve kterých by si ověřili své znalosti a získali nové zkušenosti. Akademie programování mně přišla jako skvělá příležitost, jak se něco nového naučit.
Jak se Vám s dětmi pracovalo?
Celou výuku jsem rozdělila do čtyř výukových bloků, ve kterých se žáci seznámili se základy programování aplikací pro mobilní zařízení, a to konkrétně pro platformu Windows 8.1. Byl to náhled do tématu, který běžně není obsažen ve výukových programech naší školy a samotné téma bylo žákům velmi blízké, protože s mobilními aplikacemi se setkávají dnes a denně – ať už v chytrých telefonech či tabletech. Proto zájem o Akademii, toto téma i samotnou soutěž byl tedy velký.
Dalším přínosem byla práce v týmech, kde si vyzkoušeli dovednosti jako komunikace, sdílení poznatků, kritické myšlení, toleranci apod.
Jak děti program přijali?
Žáci tuto možnost přijali velice dobře. Už v první polovině výuky se větší část účastníků začala zajímat o toto téma hlouběji a rozšiřovali své vědomosti i samostudiem doma. Následně do hodin přinášeli nové nápady a možnosti zpracování programů, které vytvářeli.
Tuto soutěž jsme si ještě poupravili o tzv. „školní kolo“ a to tak, že jsme po skončení seminářů uspořádali přehlídku projektů, které hodnotila porota sestavená z vyučujících programování naší školy. Nejúspěšnější řešitelé byli oceněni cenami, které věnoval ředitel školy a měli možnost se zúčastnit hackathonu, který se konal v centrále Microsoftu v Praze.
Za jejich snažení a velký zájem jsme v rámci Akademie získali pro školu také věcné ceny, a to sluchátka pro školní učebnu a Xbox 360 s Kinectem.
Jak děti v dnešní době vnímají svět IT?
Svět IT je dnes všude kolem nás. Pro dnešního žáka je to největší zdroj poznání, informací, možnosti komunikace, sdílení poznatků.
Pro naše studenty IT oborů je to příležitost do budoucna, možnost uplatnění se právě v této oblasti, a to nejen jako programátor či správce, ale i jako technická podpora či mechanik zařízení.
Jak Akademie programování děti ovlivnila?
Někteří žáci, kteří se nadále věnují této problematice, navrhli i další programy, které využívají v hodinách jak žáci, tak i učitelé (např. převodník fyzikálních veličin apod.).
Budete v programu pokračovat i do budoucna?
Ano, i letos bychom chtěli pokračovat v této soutěži, kde jsme již jako škola zaregistrováni a to nejen se studenty, kteří se účastnili minulého ročníku, a kteří s nadšením tento projekt přijali, ale i s našimi „prváčky“.